TOP 10 švicarskih brandova ručnih satova po prihodima od prodaje

Michal Pindura 0 16.08.2021

Švicarski brandovi neumoljivo dominiraju tržištem ručnih satova čak i u razdoblju obilježenom pandemijom. To znamo i očito nitko nije iznenađen. No, tko je „primus inter pares“ u industriji u kojoj su tradicija i know-how jamstvo gospodarskog uspjeha (gotovo) bez obzira na stanje u svijetu?

Nedavne procjene i analize američke investicijske tvrtke Morgan Stanley i švicarskih konzultanata LuxeConsult pokazuju da proizvođači ručnih satova sve više daju prednost kvaliteti nad količinom. Drugim riječima, umjesto povećanja količine, smatraju da je povoljnije da, za izgradnju ugleda, neizvjesnim kupcima ponude ograničen broj iznimnih komada.

Kompletna tabela s rezultatima brandova ručnih satova za 2020. godinu.

U 2020. godini u svijetu je proizvedeno približno 900 milijuna ručnih satova. Od toga je 13,8 milijuna izvezeno iz tradicionalnog bastiona urarske industrije. Potpuno je beskorisno pogađati o kojoj se zemlji radi. Što se tiče vrijednosti izvezenih ručnih satova, Švicarska očito dominira. I premda je novi koronavirus smanjio izvoz sa 20,5 milijardi franaka (2019) na sadašnjih 16,1 milijardi (14,88 milijardi eura), utjecajne skupine poput Swatch Group, Richemonta ili LVMH pokazuju da bi se fokus na high-end ručnim satovima na štetu količine mogao švicarskim brandovima isplatiti.

Na temelju prošlogodišnjih prodajnih rezultata, ugledni Monochrome poslužitelj sastavio je ljestvicu od deset manufaktura koje su prošle godine bile najjači pokretač švicarske urarske industrije.

1. ROLEX
Brand s krunom u grbu tvrtke pravi je monarh svijeta ručnih satova. Iako Rolex nerado objavljuje rezultate, Morgan Stanley procjenjuje da je njegova prodaja u 2020. dosegla 4,42 milijarde CHF.

2. OMEGA
Tvrtka, osnovana 1848. godine, dosta zaostaje za Rolexom, no bilo je to dovoljno da zauzme sjajno drugo mjesto. Tovarni konj Swatch Group ostvario je prihod od prodaje ručnih satova u visini od 1,75 milijardi CHF, što čini 31 % prodaje matične tvrtke.

3. CARTIER
Francuski biser grupe Richemont činio je 29 % prodaje urarske divizije holdinga. Prihodi u iznosu od 1,63 milijardi franaka čini Cartier jednim od najvećih proizvođača ručnih satova.

4. PATEK PHILIPPE
Drugi nezavisni brand na ljestvici u tekućoj godini slavi 182. obljetnicu postojanja. Prošle je godine 53.000 primjeraka ručnih satova u vrijednosti od 1,16 milijardi CHF stiglo iz radionica tvrtke koja je u vlasništvu obitelji Stern od 1932. godine. Dakle, tko želi posjedovati prosječan model Patek Philippea, za svoju kupnju mora izdvojiti gotovo 22.000 CHF.

5. LONGINES
Peto mjesto pripada brandu s najstarijim još uvijek aktivnim zaštitnim znakom. Proizvođač sa sjedištem u Saint-Imieru prošle je godine ostvario promet od 1,14 milijardi švicarskih franaka.

6. AUDEMARS PIGUET
Zajedno s manufakturama Patek Philippe i Vacheron Constantin, Audemars Piguet čini "Sveto Trojstvo" visokog urarstva. I sada Patek Philippea polako sustiže svojim financijskim rezultatima. S 1,12 milijardi je samo korak od njega.

7. RICHARD MILLE
Napredni proizvođač luksuznih ultralakih ručnih satova je blistavi komet među tradicionalnim brandovima. U 2014. godini o njemu nije bilo ni duha ni sluha na TOP 10 ljestvici. Danas se može pohvaliti s 4300 prodanih modela koji su generirali 788 milijuna prodaje.

8. TISSOT
Opet, izvrstan rezultat za brand u srednjoj cjenovnoj kategoriji - jedini u TOP deset. Strategija pristupačnosti za širok raspon potrošača odavno se pokazala učinkovitim receptom. Tvrtka koja pripada Swatch Grupi zaključila je fiskalnu 2020. godinu s prometom od 620 milijuna franaka.

9. TAG HEUER
Jedini predstavnik konglomerata LVMH u TOP 10. Proizvođač uglavnom sportskih satova, koji koriste avangardna konstrukcijska i dizajnerska rješenja, ostvario je prodaju od 589 milijuna CHF.

10. IWC SCHAFFHAUSEN
Tvrtka, poznata po vrlo kompliciranim modelima, pridonijela je 540 milijuna švicarskih franaka blagajni matične grupe Richemont.

Položaj branda Rolex djeluje nepobjedivo.

Deset najboljih švicarskih brandova ručnih satova postalo je u 2020. godini bojno polje s gledišta pripadnosti bogatim grupama, trostruko zastupljenoj Swatch Group slijedio je dvostruki Richemont, a diskretno preko TAG Heuer-a bio je prisutan koncern LVMH. Nadalje vidimo pozitivan trend rasta neovisnih proizvođača. Prvo, četvrto, šesto i sedmo mjesto signal su koji veliki igrači definitivno ne bi smjeli zanemariti. Rolex, Patek Philippe, Audemars Piguet i Richard Mille dokaz su da je i bez pozadine jake grupe moguće popeti se na Olimp urarske industrije. Drugi neovisni brandovi koje bi mnogi, uključujući menadžment dotičnih tvrtki, htjeli svrstati u prvih deset (npr. Hermes i Chopard), mogli bi nastojati povećati prihode u nadolazećim godinama originalnim postupcima i bez popuštanja pred prekomjernim pritiskom dioničara i tako uravnotežiti utjecaj dominantnih skupina.

Izvor: monochrome-watches.com

Dodaj komentar

Komentari (0)

Za sada ništa.